Modelarea scarilor in BricsCAD BIM se bazeaza pe comanda BIMSTAIR, care permite obtinerea rapida a scarilor cu o rampa, in forma de L sau U cu unul sau mai multe podeste intermediare.
Scara poate fi modelata fie pornind de la un gol existent in planseul superior – caz in care este mai confortabil sa fie construita de sus in jos, fie pornind de pe nivelul inferior catre etajele superioare, golul necesar urmand sa fie creat automat in cadrul comenzii.
Functia BIMSTAIR necesita practic doar indicarea punctului de start al primei trepte pentru a oferi in live-preview geometria ce va fi construita. Tipul de scara poate fi modificat in mod dinamic in preview cu mouse-ul inainte de a inchide comanda prin indicarea locatiei pentru ultima treapta.
In paralel, in caseta de dialog aferenta se precizeaza parametrii pentru: latimea scarii, lungimea, inaltimea si grosimea treptei, distanta pe care treptele se suprapun in plan, lungimea ultimei trepte si inaltimea de libera trecere pentru care se va genera golul necesar in planseul superior.
In timp ce comanda se afla in live-preview se pot preciza valori pentru diversi parametrii cu ajutorul Dynamic Input, urmand ca in final sa fie generata configuratia optima care satisface valorile introduse.
In cazul in care se porneste de la un planseu cu gol existent, BIMSTAIR dispune de un snap automat pentru muchia planseului.
Dupa obtinerea scarii, parametrii acesteia pot fi modificati usor din caseta Properties.
Deoarece scara generata cu BIMSTAIR este un block parametric, aceasta poate fi ulterior editata cu ajutorul comenzii BEDIT pentru adaugarea detaliilor sau pentru obtinerea unor configuratii personalizate.
Reprezentarea scarii in planurile 2D se obtine cu ajutorul comenzii BIMGENERATE2DSTAIR.
Scara poate fi modelata fie pornind de la un gol existent in planseul superior – caz in care este mai confortabil sa fie construita de sus in jos, fie pornind de pe nivelul inferior catre etajele superioare, golul necesar urmand sa fie creat automat in cadrul comenzii.
Functia BIMSTAIR necesita practic doar indicarea punctului de start al primei trepte pentru a oferi in live-preview geometria ce va fi construita. Tipul de scara poate fi modificat in mod dinamic in preview cu mouse-ul inainte de a inchide comanda prin indicarea locatiei pentru ultima treapta.
In paralel, in caseta de dialog aferenta se precizeaza parametrii pentru: latimea scarii, lungimea, inaltimea si grosimea treptei, distanta pe care treptele se suprapun in plan, lungimea ultimei trepte si inaltimea de libera trecere pentru care se va genera golul necesar in planseul superior.
In timp ce comanda se afla in live-preview se pot preciza valori pentru diversi parametrii cu ajutorul Dynamic Input, urmand ca in final sa fie generata configuratia optima care satisface valorile introduse.
In cazul in care se porneste de la un planseu cu gol existent, BIMSTAIR dispune de un snap automat pentru muchia planseului.
Dupa obtinerea scarii, parametrii acesteia pot fi modificati usor din caseta Properties.
Deoarece scara generata cu BIMSTAIR este un block parametric, aceasta poate fi ulterior editata cu ajutorul comenzii BEDIT pentru adaugarea detaliilor sau pentru obtinerea unor configuratii personalizate.
Reprezentarea scarii in planurile 2D se obtine cu ajutorul comenzii BIMGENERATE2DSTAIR.